2014. február 19., szerda

Hírportálok Svájcban



Az internetes hírportálok száma január 23-án egyel bőrült. Az induló cég vezetője a 20 Minuten Online egykori főszerkesztője, aki 40 régi kollégával kezdett hozzá a Watson felépítésének. A név a "what's on" angol kifejezésből származik, ill. arra akar utalni. Célcsoportjuk a touchscreen generáció, akik a smartphone segítségével informálódnak a világ dolgairól. Megfogalmazásuk szerint tipikus/ideális olvasójuk nőnemű, 25 éves, mobil (azaz sokat utazik, miközben a smartphone-ján tud olvasgatni), bevándorló vagy secondo, érettségizett és tetovált (forrás).

Saját tartalmat gyártanak, de a szövegek tekintetében együttműködnek a Spiegel online-nal. A két piacvezető (20min és Blick) nem érzi fenyegetettnek magát, mindketten nagyon nyugodtan nyilatkoztak. Igaz, én továbbra is olvasni fogom őket, a watson.ch nem helyettesíti, hanem kiegészíti őket. Tartalmában, megjelenésében azonban sokkal fiatalosabb mindkettőnél.





Napi olvasói adatok

20 Minuten Online - 587 ezer
Blick Online - 557 ezer
SRF - 296 ezer
Newsnet - 287 ezer

A reklámszakember szerint nem lesz könnyű dolga a Watsonnak, az első 4 évben meg kell majd küzdeni minden egyes hirdetőért (márpedig a hirdetők tartanak fenn minden médiát, kivéve, ha az állam támogatja). Az Ogilvy helyi ügyvezetője szerint nagyon gyorsan kell növelniük az olvasói számokat, hogy a médiaügynökségek ajánlani tudják a hirdetőknek, mint hirdetési felület. Véleménye szerint ezt erős tartalmi differenciálódással tudják elérni. Egyelőre van tőkéjük, ugyanis egy aargaui befektető 20 milliót szavazott meg a cégnek a következő 3 évre, de sietniük kell, mert hasonló jellegű konkurencia megjelenésére lehet számítani a közeljövőben. És ugye még mindig a hirdetők és ezáltal a hirdetésből származó bevételek megszerzéséről beszélünk.

A Watson-on látszik, hogy nem áll nyomtatott újság mögötte, hanem kifejezetten online hírportál, rövid cikkekkel, sok képpel, gif-ekkel. Lehet megosztani, kommentálni is. Ez természetesen könnyebbség anyagi szempontból, hiszen a nyomdai költség tetemes (lenne), míg a többi konkurens mögött nyomtatott újság is áll.

Egy picit hasonló a decemberben indult blickamabend.ch is, szintén fiatalos, rengeteg képpel, listákkal, cukiságokkal.



Aki tehát Svájcban vagy Svájcról szeretne híreket olvasni, annak elsősorban ezeket az oldalakat érdemes megnézniük. Jó olvasást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése